Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og tastefeil i produktbeskrivelser og priser.
Vilkår og betingelser
Kontaktinformasjon
- Company name: Avanti Cavalli Wasmuth
- Contact address: Thereses gate 3D, 0358, Oslo
- E-mail: [email protected]
- Telephone: +47 915 14 104
- Organization no.: 985 284 407
Generelt
Følgende vilkår gjelder for alle bestillinger av kunden på nettstedet avanticavalli.no.
Som bruker av Avanti Cavalli sin nettside eller ved å legge inn en ordre i Avanti Cavalli sin nettbutikk (www.avanticavalli.no), aksepterer kunden vilkårene som er nevnt nedenfor. Før det legges inn en bestilling, må kunden forsikre seg om å ha lest og forstått vilkårene.
Når det gjøres en bestilling på Avanti Cavalli sitt nettsted, forsikrer kunden om at han eller hun er over 18 år. Kunder under 18 år må, om ønskelig av selger, vise et skriftlig brev med tillatelse til å foreta kjøp på nett. Kunden forplikter seg til å oppgi riktige betalings, kontakt- og personlige opplysninger, og er ansvarlig for å gi oppdatert og nøyaktig informasjon til selger.
Kunden er ansvarlig for at betalingsmidler (kredittkort, PayPal-konto etc) er hans/hennes egen eiendom, og at personen som foretar bestillingen har rettigheter til å bruke den bestemte betalingsmåten. Et debet/kredittkort eller bankkonto må ha tilstrekkelige dekning til å dekke det totale beløpet for bestillingen. Selger forbeholder seg retten til å sjekke kredittverdighet og betalingsinformasjon som er oppgitt før de leverer bestillingen. Avanti Cavalli er ikke forpliktet til å tilby hele spekteret av ulike betalingsmetoder for kunden.
Avanti Cavalli er ikke ansvarlig for bestillinger gjort med falsk identifikasjon, ved hjelp av en annen kundes konto eller ved bruk av andre for uredelig opptreden.
Avanti Cavalli kan ikke garantere at produkter og tjenester på nettstedet til enhver tid alltid er tilgjengelig. Vi forbeholder oss retten til å ta bort et produkt når som helst.
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene uten forvarsel. Vilkårene som er synlige på kjøpstidspunktet gjelder for bestillingen.
Bestilling
Kunden vil motta en ordrebekreftelse når vedkommende gjør en bestilling på nettet. Dersom en vare med broderi er bestilt, er kunden ansvarlig for å kontrollere at dataene er riktige. Ordrebekreftelsen bør kontrolleres ordentlig etter bestilling, og kunden bør be om umiddelbar korreksjon hvis nødvendig. Endringene kan gjøres så lenge ordren ikke har blitt plukket eller sendt. Avanti Cavalli er ikke ansvarlig for endringer som har kommet for sent etter at en ordre er godkjent.
Vårt mål er å ekspedere kundene så fort som mulig. Vanligvis er leveringstiden fra 5 til 10 dager. I travle perioder kan det ta noe lengre tid.
Dersom du har kjøpt en standard vare som er utsolgt fra vårt lager, kan vi bestille den fra leverandør og sende den til deg så snart som mulig, eller kansellere ordren. Er varen utsolgt fra leverandør, kan du velge mellom å kjøpe en erstatningsvare eller å få refundert eventuelt betalt kjøpesum.
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og tastefeil i produktbeskrivelser og priser.
Priser på nett
Alle oppgitte priser er i norske kroner (NOK) og inkluderer 25% MVA. En fast fraktkostnad på kr 129,- kommer på toppen av ordretotalen. Ordre over kr 1.500,- sendes fraktfritt. For spesielle ordre kan ekstra håndteringsgebyr og/ eller porto tilkomme.
Levering
Kundene må være klar over at på Avanti Cavalli sine nettsider det er det produkter som har lengre leveringstid. Bestiller man en eller flere slike produkter, vil leveringstiden forlenges for hele ordren. Vanligvis er leveringstiden fra 5 til 10 dager.
Betalingsmetoder
Betalingsmetodene i vår nettbutikk er:
- Klarna
- Visa
- Master Card
- Vipps
Angrekjøp
Som kunde hos Avanti Cavalli nettbutikk har du alltid 65 dagers angrerett. Angrekjøp er som regel ubetinget, men produktene som returneres til Avanti Cavalli må være i samme stand som de var når du mottok dem fra Avanti Cavalli. På broderte varer er det ikke angrerett. Det er ikke tillatt å bytte gratisprodukter eller bonusprodukter. Hvis disse returneres vil du ikke motta noen form for kompensasjon.
Dersom kunden ønsker å kansellere bestillingen, må kundeservice informeres umiddelbart, og ikke senere enn 65 dager etter å ha mottatt varene.
Refusjon for produktene vil bli utbetalt til kunden når den returnerte ordren er fysisk mottatt på vårt lager. Vi vil gjøre en tilbakebetaling ved å bruke samme metode som ble brukt ved bestillingen. I noen tilfeller må kunden informere Avanti Cavalli om sine bankkontodetaljer (IBAN/SWIFT) for å få tilbake pengene. Porto vil bli refundert til kunden dersom bestillingen kanselleres i sin helhet.
Dersom bestillingen er betalt via faktura fra en tredjepart, er ikke Avanti Cavalli ansvarlig for eventuelle resterende avgifter eller kostnader som kan oppstå under behandling av angrekjøp.
Dersom kunden ikke henter to eller flere bestillinger, vil Avanti Cavalli stenge kundekontoen. I slike tilfeller forbeholder Avanti Cavalli seg retten til å holde kundenkontoen stengt inntil en gjenåpningsavgift (125 kroner) er betalt.
Bemerk at du kan også heve kjøpet ved forsinket levering. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp i slike tilfeller skjer innen 14 dager.
På brukte varer gjelder angrerett mot en verdireduksjon.
Return
- Registrer din retur online
For å sende varer i retur til oss, logg inn på ditt konto for å starte retur prosessen.
Følg disse instruksjoner:
- Gå til mitt konto.
- Velg bestillingen du vil returnere (ordrer).
- Når du har registrert din retur online, sender vi en returetikett til din e-post adresse.
- Legge produktene du vil returnere tilbake i esken.
- Skriv ut returetiketten og feste til pakken.
- Lever pakken til ditt nærmeste postkontor.
Kunden kan returnere en ordre fra den datoen ordren legges inn og inntil 14 dager etter mottak av de bestilte varerene. Dersom det har gått 14 dager siden kjøpet, kan vi dessverre ikke tilby deg refusjon eller bytte av varen.
For å være kvalifisert for retur, må varen være ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Den må være i originalemballasjen.
Produkter som er bestilt med broderi kan ikke byttes eller returneres. Man kan ikke bytte gratis- eller bonusprodukter. Dersom du likevel ønsker å returnere et slikt produkt, får du ikke økonomisk eller materiell kompensasjon for det.
Vær oppmerksom på at noen produkter ikke kan returneres på grunn av hygiene- og sikkerhetsårsaker, eller lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Returnert undertøy vil ikke bli akseptert med mindre produktet er uåpnet i original emballasje.
Andre ikke-returnerbare varer:
- Gavekort.
- Nedlastbare programvare.
- Noen helse og personlig pleie produkter.
Avanti Cavalli forbeholder seg retten til å akseptere eller avvise refusjoner hvor produktet ikke er i salgbar tilstand. Avanti Cavalli forbeholder seg retten til å trekke et gebyr på 50 kroner for ødelagte eller skitten produktemballasje.
- Refusjoner
Den tiden som trengs for å håndtere en retur er vanligvis en uke lageret mottar det returnerte produktet. Vi forbeholder oss retten til forsinkelser i rushtiden.
Produktet skal pakkes ordentlig inn i en eske eller en refusjonskonvolutt. Det opprinnelige produktets emballasje må være i returpakken i sin opprinnelige tilstand.
Refusjon for produktene vil bli utbetalt til kunden når den returnerte ordren er fysisk mottatt på vårt lager. Vi vil gi en tilbakebetaling ved å bruke samme metode som ble brukt ved bestillingen. I noen tilfeller må kunden informere Horze om sine bankkontodetaljer(IBAN / SWIFT) for å få refusjon. Fraktkostnader vil bli refundert til kunden dersom kunden kansellerte bestillingen i sin helhet.
Dersom den returnerte pakken forsvinner eller blir borte på veien til Avanti Cavalli-lageret, vil Avanti Cavalli bare refundere verdien av produktene dersom kunden har en sporingskode for returpakken. Avanti Cavalli forbeholder seg retten til å sette i gang et søk med posten for å finne ut hvor pakken er. I noen tilfeller kan dette ta opptil en måned.
Dersom et brodert produkt returneres til vårt lager fordi det ikke har blitt hentet av kunden, vil Avanti Cavalli prøve å kontakte kunden via e-post, telefon og post for å gjøre et nytt leveringsforsøk. Kunden har rett til å få ordren levert enda en gang uten noen ekstra kostnader. Hvis Avanti Cavalli ikke kan nå kunden innen 14 dager, vil Avanti Cavalli belaste kunden for kostnaden av produktet og et ekstragebyr, for så å ødelegge produktet. Dersom et brodert produkt returneres til vårt lager for andre gang, vil vi belaste kunden for kostnaden på produktet, samt returkostnader for begge forsendelsene og ødelegge produktet.
- Frakt av returer
Vi vil instruere deg via e-post hvor du skal sende varen din for return.
Du vil være ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for retur av varen. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar refusjon, vil kostnaden for returfrakt bli trukket fra refusjonen.
Avhengig av hvor du bor, kan tiden det tar for ditt byttede produkt å nå deg, variere.
Hvis du leverer en vare på over NOK 750, bør du vurdere å bruke en sporbar frakttjeneste eller kjøpe fraktforsikring. Vi garanterer ikke at vi mottar den returnerte varen din.
Reklamasjon
Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjema.
Avanti Cavalli forbeholder seg retten til å ikke godkjenne påstander om feil forårsaket av kundens håndtering av produktet, eller dersom kunden ikke følger vanlige retningslinjer ved bruk. Vi gjør alt vi kan for å vise egenskapene til vår produkter nøyaktig, inkludert komposisjon og farger. Fargen du ser vil avhenge av datasystemet, og vi kan ikke garantere at datamaskinen viser nøyaktig samme farge. Små variasjoner i farger eller detaljer samt mindre problemer som riper på produktet er vanligvis ikke nok til å få et krav godkjent, og gir derfor ingen tilbakebetaling.
Dersom kravet er godkjent vil Avanti Cavalli reparere eller erstatte varen gratis, gi deg en prisreduksjon eller full tilbakebetaling. Avanti Cavalli dekker i disse tilfeller eventuelle fraktkostnader ved reklamasjoner/feil. Du må bare informere om dette på retur skjemaet som fulgte med pakken og deretter selv legge ut for returfrakt kostnader. Vi anbefaler Norgespakke med sporing.
Avanti Cavalli prøver alltid først å løse klager og eventuelle tvister med kunder. Dersom uenigheten ikke kan løses mellom partene (selger-kunde), kan kunden ta saken videre til Forbrukerrådet. Avanti Cavalli følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.
Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.
Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikkekan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt om “Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.
Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreveavtalen hevet og erstatning fra selgeren.
Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.
Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.
Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt “Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.
Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
Personopplysninger
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.
Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gikjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.
Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.
Cookies
Vi bruker såkalte informasjonskapsler på nettstedet til Avanti Cavalli. Cookies er små tekstfiler som blir lagret på datamaskinen din, som brukes for å gi deg tilgang til noen av funksjonene som er tilgjengelige på nettstedet.
Avanti Cavalli bruker cookies for å forbedre nettstedet for kundene ved blant annet å tilpasse nettsiden med hensyn til kundenes ønsker, valg og interesser, for å hjelpe deg å holde styr på hvilke produkter som har blitt lagt i handlekurven og håndtere kjøp, for å sørge for at du har logget inn på nettstedet slik at du ikke må logge inn hver gang du går til en annen side, for å justere våre tjenester og sikre at du får reklame som er relevant for deg, og for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser i forhold til et kjøp.
Permanente informasjonskapsler blir brukt blant annet til å lagre personlige innstillinger på Avanti Cavalli som for eksempel sørger for at du ikke trenger å gjøre visse valg hver gang du besøker nettstedet, og for å tilpasse og gjøre informasjon og markedsføring så relevant for deg som mulig. Midlertidige informasjonskapsler blir brukt blant annet i den hensikt å registrere statistikk for bruken av nettstedet.
Ved å akseptere Horze sine vilkår og/eller personvernpolicy og bruke Avanti Cavalli sitt nettsted, samtykker du til behandling av cookies som beskrevet ovenfor. Hvis du ikke aksepterer cookies som brukes, kan du slå av cookies i sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.